Vrijeme došašća upućuje nas na Isusa Krista. U došašću kršćani čekaju proslavu Kristovog rođenja – Božić, ali kršćani čekaju i Kristov ponovni dolazak. Kršćanin živi pod vidom vječnosti. To znači: sprema se na drugi Kristov Dolazak. „Tvoj slavni dolazak iščekujemo!“ Ili po Vjerovanju: „I opet će doći suditi žive i mrtve i njegovu kraljevstvu neće biti kraja!“ Da bismo dočekali njegov drugi dolazak u slavi, moramo intenzivno živjeti, založno živjeti, već sada – danas. Kad god Isus pokuca na vrata našega srca, moramo mu ih otvoriti.
Prvo čitanje ( Iz 11, 1-10)
Ovonedjeljno prvo čitanje je mesijanska pjesma koja točno određuje neke bitne značajke budućeg Mesije: on je iz roda Davidova, bit će ispunjen proročkim duhom, učinit će da među ljudima zavlada pravednost, zemaljski odsjaj Božje svetosti.
U tom se budućem svijetu „neće zlo činiti,“ jer će zemlja biti ispunjena prisutnošću Božjom. Izaija, dakle, navješćuje da će potomak Davidov – Mesija, učiniti totalne promjene na zemlji. A da bi mogao to ostvariti, on će biti: mudar i uman; treba imati duha savjeta i jakosti, duha znanja i bojazni da se ne iznevjeri Bogu. Takav Mesija „neće suditi po viđenju, presuđivat po čuvenju, već po pravdi.“ Sudit će pravedno onim siromasima i bijednima koji su od varalica i moćnika zakinuti. Prorok svome narodu pojačava nadu i čežnju za dolaskom Mesije s kojim će nastupiti nova vremena, nova vladavina, novo društveno uređenje.
Drugo čitanje (Rim 15, 4-9)
Pavao poučava Rimljane, a i sve nas, da u svakom čovjeku treba gledati Božje stvorenje i da su svi ljudi međusobno braća i sestre koje Stvoritelj jednakom ljubavlju ljubi. Nitko ne bi smio reći kako ljubi Stvoritelja, a da ne ljubi sva njegova stvorenja – ljude. To je zapravo najdalekosežnija Kristova poruka, koja donosi radost i sigurnost kod svake pojedine osobe, kad shvati da je vrijedna i od Stvoritelja voljena osoba ukupne ljudske obitelji. Crkva nasljeduje Isusa Krista. Ona je zajednica svih ljudi. Njezina ljubav prema svima, poput njezinog osnivača Isusa Krista, ne poznaje granice.
Evanđelje (Mt 3, 1-12)
Današnji tekst iz Evanđelja po Mateju stavlja pred nas lik Ivana Krstitelja. To je čovjek koji živi u pustinji kako bi bolje čuo glas Duha Božjega koji treba prenijeti narodu. Ivan Krstitelj poziva ljude na promjenu mišljenja, osjećanja i djelovanja. To zapravo znači unutarnju promjenu, promjenu srca, stvaranje „novoga čovjeka.“ Ivan ih priprema za dolazak Isusa Krista. On ima jasnu svijest o Kristu koji dolazi.
Upozorava na Onoga koji će doći nakon njega. Taj je veći od njega. Poslije Ivanovog krštenja vodom doći će Mesija koji će krstiti Duhom Svetim i ognjem. Ivan je samo ‘zov’ za promjene. On samo pripravlja put Mesiji koji je cjeloviti spasitelj čovjeka pojedinca i svih ljudi. Zato Ivan oštro napada one koji podržavaju samo tradicionalne i formalne odnose prema Bogu. S Isusom dolazi i kršćansko krštenje s Duhom Svetim. Duh Sveti je dar kojim vjernik ulazi u novi život. Krštenje ognjem označava Isusov drugi dolazak kada će on odijeliti pljevu od pšenice i sve što služi kraljevstvu nebeskom spalit će ognjem neugasivim. Kristovim će se Duhom ljudi povezivati s Bogom i jedan s drugim.