Prvo čitanje (Iz 40, 1-5. 9-11)
Pripravite put Gospodinu!
U ovonedjeljnom prvom čitanju Bog sam nastupa kao tješitelj, on sam hrabri svoj narod. Ropstvo naroda je okončano i priprema se novi Izlazak, pod Božjim vodstvom. Prorok Izaija kaže, Glas viče: „Pripravite put Gospodnji u pustinji, poravnajte u stepi stazu Bogu našemu!…što je krivudavo (neravno) neka se izravna, što je hrapavo neka se izgladi!“ Prorok ostavlja neimenovan ovaj „glas“ koji se pokorava odredbi Boga. Evanđelisti su (usp. Mt 3,3; Iv 1,23), „Glas onoga koji viče u pustinji,“ primijenili na osobu Ivana Krstitelja koji je naviještao skori dolazak Mesije. Izaija najavljuje da će porobljeni i poniženi narod doživjeti svoje oslobođenje, utjehu i radost. Gradit će (novi) put svome Bogu koji je tako nježan, poput pastira što skuplja, nosi u naručju i daje počinak ovcama svojim.
Drugo čitanje (2 Pt 3, 8-14)
Iščekujemo nova nebesa i zemlju novu.
Druga Petrova Poslanica govori o Gospodinovu dolasku i kaže da ne treba sumnjati u to, nego strpljivo čekati. Božje vrijeme ne mjeri se ljudskim mjerama vremena. Božje odlaganje njegova konačnog zahvata i njegova strpljivost, proizlazi iz njegove želje da se svi ljudi obrate, da stignu do spasenja. Vjernik se ne smije prepustiti lošem životu i okrenuti se od Boga, jer Dan će Gospodnji – Dan njegova dolaska i dan Suda, doći iznenada. Samo vjernička svetost ubrzava ponovni Gospodinov dolazak. Kristov ponovni dolazak, to je konačno spasenje vjernika i početak života u „novim nebesima i zemlji novoj, gdje prebiva pravednost i mir.“
Evanđelje (Mk 1,1-8)
Poravnite staze Gospodnje.
Druga i treća adventska nedjelja posvećene su liku Ivana Kristitelja. Ove nedjelje čitamo sam početak Markova evanđelja. Odmah nakon prve rečenice – u njoj najavljuje Evanđelje o Isusu, koji je Krist i Sin Božji – Marko piše o Ivanu Krstitelju. Predstavlja ga kao ”glas” koji ”viče u pustinji”: „Pripravite put Gospodinu, poravnite mu staze!“ Evanđelje u Ivanu vidi ispunjenje Izaijina proroštva o Mesijinom preteči.
Ivan je u pustinji živio isposničkim životom. Na rijeci Jordanu je krštavao i propovijedao ”krst obraćenja na otpuštenje grijeha”. Mnogi – sva judejska zemlja i svi Jeruzalemci – dolazili su k njemu u pustinju u pokorničkom raspoloženju. Naviještao je da iza njega dolazi jači od njega, komu on nije dostojan odriješiti obuće na nogama. On će krstiti Duhom Svetim.
Ivan predstavlja istinskog čovjeka. On se nada, naviješta i svjedoči novi Božji svijet. Svoj život je potpuno oslonio na susret s Bogom. Pokora i molitva ga čine slobodnim da može tako živjeti – da može nadvladati sve što ga u tome priječi. Ivan je sposoban prepoznati zlo, oduprijeti mu se i ukazivati drugima na nj.