U današnjoj nedjelji Isus nas poučava tko je i kakav je naš Bog – Otac nebeski. Temeljna poruka svih liturgijskih čitanja ove nedjelje je: naš Bog, Bog je koji prašta. On u čovjeku ne gleda najprije grešnika, ni pokajnika, nego prije svega o svoje stvorenje, svoje dijete, svoga Sina. On ga ne samo prima, već ga očekuje, traži i presreće.
Prvo čitanje (Izl 32, 7-11. 13-14)
I ražali se Gospodin pa ne učini zlo kojim se bijaše zaprijetio.
U odlomku što prethodi našem današnjem narodu pod brdom bilo predugo čekati 40 dana i noći Mojsija koji je boravio na svetoj gori dobivajući objavu s Dekalogom kao vrhuncem. Načinili su sebi idol u obliku zlatnog teleta, što je varijanta poganskog kulta plodnosti, a Izraelci su željeli tim proširenim simbolom sebi predočiti Boga koji ih je izveo iz Egipta.
Bog otkriva Mojsiju grijeh njegova naroda: prekršili su glavnu zapovijed i on namjerava razoriti takav grešni narod a od Mojsija načiniti novi. Sjećajući se da mu se Bog objavio kao Bog Abrahamov, Izakov i Jakovljev koja jest tu da pomaže, Mojsije je u trenutku najave kazne vjerovao da Bog i dalje ostaje pun sućuti prema ljudima.
Za razliku od poganskih bogova – osobito iz helenističkog razdoblja koji su apatični tj. bezosjećajni, Bog objave je pun sućuti prema grešnim ljudima.
Drugo čitanje (1Tim 1,12-17)
Krist dođe spasiti grešnike.
U ovom odlomku Pavao je predstavljen kao pomilovani grešnik koji sa zahvalnošću i ponosom naviješta evanđelje poganskim narodima.
Apostol gleda svoj život prije doživljaja pred Damaskom kao vrijeme nevjere, iako je bio sljedbenik religije Boga jedinoga. Nije vjerovao u Božje djelo izvedeno po Kristu raspetom i uskrišenom. Zahvalan je za pomilovanost, spašenost i postavljenost u službu misionara pogana. Dvaput u ovom kratkom odlomku ističe da je pomilovan. Sebe smatra primjerom Božje strpljivosti i poticajem da i drugi očekuju Božje milosrđe: “A pomilovan sam zato da na meni prvome Isus Krist pokaže svu strpljivost”. On svojim vjerničkim življenjem i apostolskim djelovanjem želi biti odraz Boga koji je strpljiv i milosrdan.
Evanđelje (Lk 15, 1-32)
Na nebu će biti radost zbog jednog obraćena grešnika.
Kroz tri parabole u Evanđelju Isus daje odgovor na prigovor protivnika što prima grešnike i s njima blaguje.
Bog ljubavi i opraštanja se raduje obraćenju grešnika. Tako tri prekrasne Isusove prispodobe o izgubljenoj ovci, drahmi i sinu govore o našem obraćenju, ali još više o radosti Božjega srca kojom nam dijeli svoje oproštenje i pomirenje. Na taj način Krist i nas danas poziva da se radujemo s Bogom koji je milosrdan najprije prema svakome od nas osobno, a onda prema svim ljudima.